روش‌های گنجاندن پرتقال در رژیم غذایی

آب پرتقال

برای اینکه از خواص پرتقال بهره‌مند شوید، به نکات زیر توجه کنید؛

  • یک کاسه‌ی بزرگ را پر از میوه‌های سالم و تازه کنید و آن را روی میز آشپزخانه یا کانتر بگذارید. این کار باعث می‌شود هر زمان که هوس خوردن میان وعده کردید، با دیدن انواع میوه‌ها روی میز، یکی از آنها را به عنوان اسنک انتخاب کرده و میل کنید.
  • با میوه‌های مختلف مانند توت‌فرنگی، آناناس، پرتقال و انگور یک سالاد میوه‌ی لذیذ درست کنید.
  • هنگام صرف ناهار یا شام، به سالادتان چند برش پرتقال اضافه کنید. علاوه بر پرتقال، در سالاد از گردو، پنیر و سس بالزامیک هم استفاده کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.
  • در خانه آب‌میوه درست کنید و از خرید آب‌میوه‌های آماده، که حاوی مقدار زیادی قند هستند، اجتناب کنید. می‌توانید صبحها، آب چند پرتقال را بگیرید و به عنوان یک نوشیدنی سالم، تازه و مغذی نوش جان کنید.